dilluns, 10 de setembre del 2012

LA FONT DEL GRILL

La Font del Grill

Avui us parlaré de la font més "nova" de la Serralada Litoral, de fet l'estiu passat un voluntari de l'ADF de Teià va trobar una mina per casualitat i malgrat que van fer recerca ningú no coneixia la mina, ni hi havia cap referència de cap mena enlloc. Per tant, a partir de llavors, era la mina d'en Joan, nom del voluntari que la va trobar.

Actualment l'ADF de Teià segurament sigui una de les entitats que té més cura de l'entorn a banda i banda de la serralada des de Santa Coloma fins a Argentona. Tanmateix, en els darrers tres anys han "creat" dues noves fonts a partir de la recuperació de mines i el que és més important en consonància amb l'entorn.

Fa 10 mesos ja vam parlar de la Font del Senglar creada el 2009, per tant avui coneixerem la Font del Grill.

Per arribar a la Font del Grill tenim dues opcions.

1. Sortir de dalt la riera de Teià, allà on s'acaba l'asfalt. Hem de seguir les indicacions per arribar al Sagrat Cor i el Refugi del Vedat (SL C-111). Estem caminant per la pista del Torrent del Molí.  Cinc cents metres més amunt trobem la Font del Senglar. Seguim pujant per la pista i 125 metres més endavant trobem a mà dreta un corriol que baixa. Si alcem la vista, veurem una tanca de fusta que ens indica el camí que baixa a la font. Vuitanta metres més enllà ja haurem arribat a la Font del Grill.

2. Agafem l'itinerari publicat el desembre de 2008 "Les Fonts de Teià" i comencem la variant d'avui en el punt que diu "Pel peu del Sagrat Cor hi passa una pista, si la seguíssim a l'esquerra en sentit descendent baixaríem a Teià" i en aquest punt nosaltres obvíem les indicacions que ens marca el recorregut del 2008 i baixem per la pista.
Quatre-cents setanta cinc metres a l'esquerra trobem un corriol. Nosaltres el seguim. Si alcem la vista, veurem una tanca de fusta que ens indica el camí que baixa a la font. Vuitanta metres més enllà ja haurem arrribat a la Font del Grill.
Sortim de la font pel corriol que en sentit lleugerament descendent marxa direcció sud. Uns metres més endavant, girem a la dreta pel camí carreter que puja lleugerament. Cent vint-i-cinc metres més endavant sortim a una pista més ampla que ens creua, continuem baixant i cinquanta metres més enllà arribem a la Font del Senglar.
Cinc cents metres més avall, tot caminant per la pista del Torrent del Molí arribarem a la part alta de la riera de Teià.
Des d'aquí fins el Mercat Municipal de Teià inici i final de l'itinerari "Les Fonts de Teià" només ens resten 1200 metres.

Font del Grill. La font a finals d'agost de 2012 està eixuta. Situada  en una placeta natural a la seva dreta hi ha un abeurador pels animalons i uns bancs i pedestals per seure 8 o 10 persones.  A l'altra banda, hi ha la mina d'en Joan que abasteix d'aigua la font. La mina té una llargada d'uns 64 metres. Al costat de la mina hi ha una taula per 16 o 18 persones.  La part de dalt de la font és d'obra vista amb el grill de ferro que la corona. El broc fet de ferro representaria una fulla. L'aigua cau en una pica rectangular feta de pedra d'un pam d'amplada per 2 pams de llargada. El rètol del nom de la font col.locat en el frontal està fet de fusta i a la paret nord de la font, hi ha un poema d'en Josep Carner.

Ara hem tocaria anunciar-vos de que parlarem properament, però avui us parlaré d'un nou blog que he encetat i que parla del llenguatge dels números.
Cada día rebem molta informació i per tal de poder decodificar aquesta informació ens cal una bona comprensió dels números i de les xifres. Actualment la societat on vivim és molt anumèrica i per tant és molt fàcil manipular-la marejant-la amb "macroxifres".
A la primera entrada que het avui parlo de Barcelona World, des del meu punt de vista una aixecada de camisa i justifico aquesta afirmació des de l'exactitud dels números. Podeu llegir més a www.societatanumerica.blogspot.com .