dimecres, 10 d’agost del 2016

ARA ELS XIRUCAIRES TAMBÉ ANEM EN TAXI.



La setmana passada us vaig presentar l’entrada “Caminant per l’extrem occidental dels Cingles de Bertí”, on sortíem de Riells del Fai i arribàvem a Sant Feliu de Codines, desprès de passar per Sant Feliu de Codines.

Quan preparo aquestes sortides, moltes vegades allò que em dóna més maldecaps és la combinació per arribar a l’inici de l’excursió i retornar a casa des del final de l’itinerari.
Per una qüestió de principis o bé de nostàlgia, tot recordant l’excursions de l’adolescència, m’agrada utilitzar el transport públic per anar d’excursió. En aquest sentit, us recomano els llibres d’en Rafa López Martín, que ens proposa itineraris arreu,  tots amb el denominador comú d’utilitzar el transport públic.

Enguany com sabeu, estic caminant pels límits entre el Vallès Oriental i el Moianès i realment fer combinacions d’autobusos per aquestes zones és complicat.
Per una banda, hi ha pocs autobusos, per un altre cantó necessites fer transbordaments per arribar a Mollet o Granollers i això suposa que per fer un trajecte de 30 quilòmetres pots arribar a tardar més de 2 hores i a més a més no és massa barat.

Imagineu-vos el trencaclosques que havia de fer per anar de bon matí des de Mollet fins a Riells de Fai i al migdia tornar a Mollet des de Sant Feliu de Codines. A partir d’aquí decidir si utilitzava una T-10 o bé comprava una targeta de 2 o 3 de zones d’autocars Sagalés o simplement adquiria un bitllet cada vegada que pujava a un autobús. En els millors dels casos haguessin sigut 8 o 9 Euros i unes 3 hores de desplaçaments entre anada i tornada per fer uns 60 quilòmetres.

Per sort, anava sól, doncs fer això amb la família o un grup d’amics, no té ni cap ni peus, doncs és car i incòmode. També per sort, vaig tenir un moment de lucidesa i desprès de fer-ho crec que vaig prendre la millor opció.

Per començar, vaig anar en cotxe fins a Riells del Fai, vint-i-cinc minuts des de Mollet, és evident que gastem la benzina del cotxe, però guanyem comoditat i a més a més el cotxe el pot omplir de gent i la sortida serà més divertida.
 Vaig fer l’excursió i a Sant Feliu de Codines vaig agafar un taxi fins a Riells, l’import del taxi van ser 11 Euros i el trajecte va durar uns 15 minuts. Per cert, el taxi ens cobrarà el mateix si anem un o anem quatre.

Que vull dir amb això, que davant el transport públic que tenim en aquest país, a vegades hem de pensar solucions ingenioses per anar d’excursió i l’altre dia vaig descobrir que el taxi, que també és un transport públic, ens pot facilitar les connexions entre l’inici i el final i no necessàriament ens sortirà més car.
Per tant, ara els xirucaires també anem en taxi.

Properament, parlarem d’una font d’on no surt aigua però si que raja.