dijous, 9 de novembre del 2017

MOIANÈS XI./3. MOIÀ - FRANÇA. TERCERA ETAPA. CASTELLAR DE N'HUG -OSSÈJA.

Ossèja

Tercera etapa i última de la Moia - França, sense cap mena de dubte la més alpina i entre la Collada de Tosses i el Coll de la Bassa si feu la sortida per Setmana Santa com fan la gent del GEMI no és gens difícil trobar neu.

En el recorregut d'avui, passem per la Font del Boix, sortint de Castellar de N'Hug,  però com tampoc recordo com era i d'aquí no gaire temps, tinc intenció de voltar per l'Alt Berguedà, espero fer la descripció quan hi passi properament.

Hi ha edicions que els caminaires del GEMI, han arribat fins a Puigcerdà caminant, però si no estic mal fixat, a l'edició de l'any 2000, l'autocar ens va venir a buscar a Ossèja, per tant també queden pendents els 6 quilòmetres fins a Puigcerdà.

Per sort, mai ens acabarem els corriols, els camins i les pistes.

L'ITINERARI D'AVUI

Castellar de N’hug ( 1425m. ) – Sortir de Castellar de N’hug direcció a la casa de colònies La Closa. Seguidament es puja per uns carrers fins arribar a un gran dipòsit. En aquest punt es troba una pista que porta, passant a prop de la cova de la Tuta i la Font del Boix, al coll de la Creueta.

4,430 04,430 Coll de la Creueta ( 1920m. ) En aquest punt es troba la carretera que puja de Castellar de N’hug. Es creua la carretera per baixar per un corriol que segueix paral∙lel a la carretera. A l’altra banda de la vall es veu una pista sense asfaltar que s’haurà de seguir. Per arribar-hi cal fer drecera baixant fins al riu i tornar a pujar per l’altre vessant.

2,890 07,320 Pista ( 1745m. ) Seguint la pista s’arriba a la carretera que va a l’estació de La Molina. Seguir un camí que transcorre pel mig d’un bosc i va paral∙lel a la carretera. Aquest porta fins a la Collada de Tosses.

5,220 12,540 Collada de Tosses ( 1785m. )Després de fer un descans i agafar forces, cal seguir la carretera direcció Ribes de Freser i a un centenar de metres seguir un camí a l’esquerra que puja pel mig del bosc. Després de fer una bona pujada i passar a la banda esquerra d’un filat, s’arriba a un punt geodèsic situat al cim del Pla de la Bassa.

1,340 13,880 Cim Pla de la Bassa ( 2028m. ) Continuar pel camí paral∙lel al filat que duu al Coll de la Creu de Maians ( 2008m). En aquest punt es troba el GR 11 que creua pel coll. Creuar perpendicularment el GR i seguir en direcció a un bosc. Ja som a França. Es segueix direcció nord cap a el coll de la Bassa (2100 m.).

3,190 17,070 Coll de la Bassa ( 2100m. )Altitud màxima de tota la travessa. Continuar pel coll en direcció nord seguint les marques blaves que hi ha als arbres. A un quilòmetre, aproximadament, es troba una pista ampla que baixa fins a Osseja. L’itinerari de baixada transcorre per dreceres, en forma de corriols, que van travessant l’esmentada pista asfaltada. Abans d’arribar a Ossèja es passa per un mirador, quilòmetre 23, d’on podem admirar bona part de la Cerdanya i els cims fronterers amb Andorra.

8,650 25,720 Ossèja ( 1265m. ) Arribant a Ossèja es travessa un pont per anar cap al “centre ville” on es troba la plaça de l’esglèsia. Ja podem celebrar-ho hem fet la travessa Moià – França.

Properament, per Santa Cecilia, posarem una mica de música.